آزمایشگاه جرم و حجم

آزمایشگاه جرم و حجم تابان کنترل دقیق از جمله پیشرفته ترین و کاملترین سیستم های آزمایشگاهی در میان آزمایشگاه های همکار در سطح کشور می باشد که دامنه گسترده ای از کالیبراسیون تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی را شامل می شود. این آزمایشگاه با بهره گیری از تجربه و تخصص کارشناسان خود و بهره گیری از استاندارد های اولیه، ثانویه و کاری قابلیت کالیبراسیون تجهیزات را دارا می باشد. علاوه بر کالیبراسیون با بالاترین سطح دقت، در بسیاری از زمینه های کاری توانایی تعمیرات تجهیزات را نیز دارا می باشد.

  خدمات ارائه شده در آزمایشگاه جرم و حجم

  • کالیبراسیون وزنه F1,F2,M1
  • کالیبراسیون ترازو
  • کالیبراسیون باسکول
  • کالیبراسیون ظروف حجمی شیشه ای(استوانه، بالن، پیپت، بورت، پیکنومتر و….)
  • کالیبراسیون ظروف حجمی پیستونی(بورت، سرنگ، میکروپیپت، رقیق کننده، دیسپنسر و …)
  • کالیبراسیون پیمانه های تجاری

عوامل موثر در کالیبراسیون و اندازه گیری جرم

از عوامل تاثیرگذار بر اندازه‌گیری جرم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ویژگی های سنجش شناختی خود ترازو مانند ثبات و تکرارپذیری و غیره.
  2. پایدار دما محیط اطراف
  3. لرزش ( محیط کار و میز )
  4. آشفتگی هوا
  5. و…

برخی از عوامل مؤثر بر کالیبراسیون یا اندازه‌گیری جرم ناشناخته هستند و برخی از عوامل را می‌توان با توجه به EA 2.40 نادیده گرفت زیرا از وضوح مقیاس کوچکتر است، البته در برخی از ترازو ها و یا کمپراتور های جرم به علت تفکیک‌پذیری بالا این عوامل ممکن است تاثیر گذار باشد.

اثر پایداری دما در کالیبراسیون جرم

تغییرات دما در محیط اندازه گیری جرم در اثر عواملی مانند نور مستقیم خورشید یا نزدیکی به اندازه گیری سیستم های گرمایشی یا سرمایشی (نوسانات دما) عواملی هستند که بر اساس دستورالعمل یا استانداردهای سازنده بر اندازه گیری تأثیر می گذارند.

تأثیر ارتعاش بر کالیبراسیون جرم

تأثیر ارتعاش و وضوح در مقیاس بزرگ، عمدتاً در پایداری زمان و خواندن قابل اعتماد مقدار صحیح جرم مشهودتر است. با توجه به دستورالعمل های فعلی، توصیه می شود از میز سنگی روی زمین (حداقل دو تکیه گاه روی دیوار یا قرار دادن در زمین) برای کاهش ضربه ارتعاش استفاده شود و از آزمایشگاه بسیار روی زمین استفاده نشود.

اثر مغناطش در کالیبراسیون جرم

منابعی که میدان های مغناطیسی ساطع می کنند می توانند بر عملکرد ترازو تأثیر بگذارند. توصیه می شود که وسایل توزین در نزدیکی میدان های مغناطیسی و الکترومغناطیسی مانند تلفن همراه یا تجهیزات ارتباطی قرار نگیرند. حتی مغناطیس شدن برخی فلزات و حتی وزن ها نیز می تواند در عملکرد ترازوهای فوق حساس موثر باشد.

کلام آخر

در آزمایشگاه کالیبراسیون جرم بر اساس حیطه کاری گواهینامه صلاحیت و استانداردهای ملی و بین المللی کالیبراسیون وزن، کالیبراسیون ترازو، کالیبراسیون باسکول، کالیبراسیون قد و وزن کودکان توسط کارشناسان مجرب و آموزش دیده انجام می شود.

 

5/5 - (2 امتیاز)