کنترل و ابزار دقیق

کاربرد فلومتر حرارتی جرمی

کاربرد فلومتر حرارتی جرمی 23

فلومترهای جرمی حرارتی برای اندازه گیری گازها مناسب هستند. برای خرید فلومترهای جرمی حرارتی باید چندین پارامتر را در نظر گرفت. هنگام خرید فلومتر حرارتی جرمی باید نوع سیال، گاز، میزان سرعت گاز عبوری از لوله و بسیاری موارد دیگر را بررسی کرد. در سال های اخیر، استفاده از فلومترهای حرارتی- جرمی برای اندازه گیری گاز در صنایع فرآیندی گسترش زیادی یافته است. این نوع فلومتر ها دقت باالایی دارند. در ادامه با تابان کنترل دقیق همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد فلومتر حرارتی جرمی به شما بدهیم.

شرکت تابان کنترل دقیق با بیش از سه دهه سابقه در حوزه خدمات کالیبراسیون، کالیبراسیون تجهیزات، فروش و تعمیرات تجهیزات مطابق با صلاحیت های موجود در گواهینامه های این شرکت فعالیت می کند. از دیگر فعالیت های این شرکت در بخش کالیبراسیون، برق و ابزار دقیق، پیش راه اندازی و راه اندازی در پروژه های کشور به صورت پیمانکار اجرایی یا بهره گیری از متخصصین و مهندسین مجرب می باشد.

فلومترحرارتی چیست؟

فلومتر حرارتی جرمی (Thermal mass flow meter) نوعی فلومتر است که برای اندازه گیری مستقیم دبی جرمی گاز (کیلوگرم در ساعت) بدون ابزار دقیق اندازه گیری اضافی و پرهزینه استفاده می شود. فلومترهای گاز معمولی جریان حجم کاری نمونه را اندازه گیری می کنند که می تواند به دلیل تغییرات فشار، دما و چگالی متفاوت باشد. این الزامات اضافی نشان دهنده افزایش پیچیدگی اندازه گیری است که می تواند دقت پردازش را به خطر بیاندازد. دبی سنج حرارتی جرم حرارتی را مستقیماً با استفاده از چگالی نرمال گاز به عنوان مبنایی برای محاسبه جریان حجمی تعیین می کند.

کاربرد فلومتر حرارتی جرمی

کاربردهای فلومترهای جرمی حرارتی

  • در حال حاضر از این مدل فلومتر برای فلومتری گازها در صنایع مختلف از جمله صنایع الکترونیک و شیمیایی استفاده می شود.
  • استفاده توأمان از یک کنترل ولو الکترومگنتیک به همراه دبی‌سنج های جرمی حرارتی آنها را به یک تنظیم کننده جریان هوا یا گاز تبدیل می کند.
  • این سری فلومتر برای نظارت و کنترل فرآیندهای شیمیایی، نفت و گاز، صنایع غذایی، تحقیق و توسعه، تهویه مطبوع، صنایع عمومی، صنایع تولید مواد اولیه و صنعت خودرو استفاده می شود.
  • به عنوان یک خلاصه کلی، فلومتر یا فلومتر جرمی حرارتی و همچنین کنترل کننده های جریان جرم حرارتی، تجهیزات بنیادین و استاندارد در آزمایشگاه های صنعتی و فرآیندهای تولیدی محسوب می شوند.
  • و…

تاریخچه اندازه گیری دبی (جریان)

مزایای فلومتر جرمی حرارتی

فلومتر های جرمی حرارتی برای صنایع مختلف بسیار مفید و مهم هستند. از مزایای استفاده از این فلومتر های حرارتی جرمی در صنایع کاربردی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برخورداری از کمترین میزان نگهداری
  2. عدم وابستگی به چگالی گاز
  3. عدم نیاز به تصحیح تغییرات دمایی و همچنین فشار سیال
  4. تنظیم جریان‌های گاز کم
  5. اندازه گیری دبی جریان گاز به صورت مستقیم
  6. برخورداری از افت فشار بسیار کم
  7. دقت اندازه گیری قابل توجه
  8. ساختار مقاوم
  9. پاسخ‌دهی در کمترین زمان ممکن
  10. قابلیت استریل کردن ساده
  11. عدم برخورداری از قطعات متحرک

قیمت و خرید انواع فلومتر حرارتی جرمی

فلومتر حرارتی جرمی محصولی دقیق و حساس است. می توان از آن برای اندازه گیری جرم و گرمای مواد جاری در فرآیندهای مختلف صنعتی استفاده کرد. این دستگاه ها معمولاً شامل سنسورها و دستگاه هایی برای اندازه گیری دقیق جرم و دمای مواد هستند. این دستگاه اطلاعات دقیقی در مورد جریان گازها، مایعات و حتی جامدات ارائه می دهد. علاوه بر این، اعتبار و کیفیت برند، قیمت و هزینه متناسب با کیفیت و خدمات پس از فروش از موارد مهم در انتخاب و خرید این تجهیزات است.

استفاده از فلومتر حرارتی جرمی در صنایع به دلیل دقت بالا، قابلیت اندازه گیری دقیق جرم و حرارت و بهبود راندمان فرآیند می تواند نقش بسیار موثری در بهبود راندمان و کاهش هزینه ها داشته باشد. با تمام این توضیحات، مقایسه و خرید فلومتر جرمی حرارتی امری تخصصی است، تابان کنترل دقیق فروشنده و عرضه کننده انواع فلومتر و ابزار دقیق در بازار ایران می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *